11 timmar på tennisanläggningen. TORSDAG!

Tidig torsdag. Klockan ringde 06.15. Men va redan halvvaken då. Somnade innan kl 21.00 igår. Heeelt slut efter en heldag i solen. Vaknade kl 05.15 kanon pigg (/inte så konsigt med tanke på att jag hade sovit 8 timmar)

 

Första match på bana 5 mot Greg Hastelrok, inbollning med Anders som kändes bra.

 

Matchstart : Första matchen ute sen Sydney i februari. Ruggigt svår spelat, blåste rätt friskt och man va tvungen att tänka på hur man spelade och i vilken riktining viden gick. Resultatet va helt OK. Vinst med 6-1 6-2 men INTE övertygande spel. Svår servat och hittade ingen känsla. Dock helt okej siffror.


Dubbel senare där vi vann enkelt med siffrorna 6-0 6-0.

 

Första match i morgon igen vilket betyder tidig uppstigning och tidig kväll. Blir nog att kika på Repmånad med grabbarna på rummet (Nicke, Andy och Steve-O)

 

Spelar mot Andy Lapthorn i morgon, en tuff motståndare som jag mött 3 gånger tidigare och förlorat de två senaste. Senaste i Sydney och även här i denna turnering förra året. En ung spelare som spelar bra och är snabb i stolen. Gäller att jag servar bra i morgon och sätter press på honom så ska det nog gå bra. (gäller att tro på sig själv)

 

Annars va det bara jag och Stefan som lyckades ta oss vidare av Svenskarna som är här.

 

Annars är allt bra, somnade sittande under Stefans match. Ha ha.

 

Johan

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0