AnswerMyQuestionJerk.se

Hej! Från och med nu kan ni följa min resa på http://answermyquestionjerk.se/andersson/ En tennisblogg där bland annat: Magnus Norman, Sofia Arvidsson och Robert Lindsteds bloggar i från. Väl mött! Johan

Lottningssöndag och inflamerad tumme

Allt är bra här i Turkiet, lottningen gjordes idag och vi hamnade i samma grupp spm England, Holland och Kanada. En helt OK lottning som kunnat vara både bättre och sämre. I morgon mmöter vi England. Annars är allt bra, gick av träningen efter 10 minuter idag pga att jag hade så ont i handen, insidan av handen ungefär vid tummen. Träffade en läkare som konstaterade ett det va en inflamatio och fick inflamationsdämpande salva som jag skulle ha under natten. Nu går jag runt med handen i ett bandage :/ Jag får spela 1a singel i morgon och anders spelar 2a singel. Vi borde kunna vinna i morgon. Blir intressant och se vad dom ställer upp med för lag och att jag lyckas spela utan för hård smärta. Idag kom päronen fram och besökte oss under dagen, kikade träningen, åt med oss och tillbringade 2 timmar på stranden tillsammans. Lite stressad, hinner inte skriva mer. Hade Johan

Lördag. 1:a maj!

Inledde dagen med ett 1 timmas träningspass. Gick OK och känns bättre och bättre hela tiden. Efter träningen så åt vi lunch vid havet och tillbringade sedan 2 timmar på en solstol innan det va dax för träningspass nr 2. Blev mycke matchspel detta pass, gick OK även denna gång. Nu har vi ätit middag och jag och Nicke sitter med varsin dator i receptionen och surfar (enda stället där det finns trådlöst, förutom vid banorna. Så man skulle kunna säga att det är 1 av 2 ställen dom har internetuppkoppling) :-) Ikväll blir det filmkväll med alla svenskar på vårat rum, hoppas på en tidig kväll då vi tränar kl 10.00 i morgon. Annars är det inga intressanta rapporter. Må väl. Johan

World Team Cup. Turkey!

Fredag Befinner mig nu i Manavgat som ligger i Turkiet. Manavgat är en liten ort ca 1 timme utanför Antalya. World Team Cup denna gång. Vi är 8 länder. -Sverige -USA -Kanada -Holland -Italien -Syd Afrika -England -Israel Lottningen kommer att ske på söndag där det blir 2 grupper med 4 lag i varje grupp. Alla lag möter alla i gruppen med 2 singlar och en eventuellt avgörande dubbel. Vi är 3:e seedade och drömlottningen skulle vara: Sverige-Kanada-Syd Afrika och England i samma grupp. Landade säkert efter resan Stockholm-Istanbul-Antalya. Väl i Antalya blir vi uppmötta på flygplatsen av turneringen och hänvisas till en buss. Denna bussresa glömmer vi sent. Tuuuut tuuut, kör. Tuuut tuuut. Vart har dom fått körkortet ifrån? Och denna chaufför hade garanterat glömt att tagit på sig deodorant sedan 1873. Jag sitter längst fram i bussen och ser hur chauffören har en cigarett i munnen och letar desperat efter en tändare ( inte nog med det har han satt på en skiva med turkisk musik med hög volym) Han hittar tillslut tändaren och är på väg och tända cigaretten då jag knackar honom på axeln och säger- No smoke! DÄR har jag en ovän för livet, han stänger av musiken, lägger ifrån cigaretten och säger inte ett ord till. Igår (Fredag) Sov vissa längre en andra, några missade frukosten, andra inte :) Jag va dock vid frukosten och åt lite där jag träffade Anders Wennberg från Sverige som är Tournament Director detta World Team Cup.. Sen gick vi och undersökte detta fantastiska ställe. Ali Bey resort. En resort med 63 grusbanor, STORT vattenland med 10 vattenrutchekanor, 3 pooler och 4 restauranger. Vi bor mitt i smeten och har ca 100 meter till havet och 300 meter till tennisbanorna. Efter våran lilla rundtur bestämde vi oss för att undersöka vattenlandet och man blev som barn på nytt, barnsligast va nog våran coach Jens. Som vanligt när man är iväg tävlas det i oavsett vad vi gör. Min flugvikt hade ingen fördel i hastighet i vattenlandet och där förlorade jag tyvärr både mot Toni och Jens :/ Vi tillbringade 2 timmar där tills det va dax för träning, gick rätt bra faktiskt. Med tanke på att det va första träningspasset på grus sen i september. Efter träningen va det slapp och middag som avslutades med diverse arkadspel och pingis, där jag även va förlorare i pingisen. Dock vann jag och Stefan en dubbel mot 2 stycken norska tjejer. :) Kvällen avslutades med -Vem vill bli miljonär- på Peter och Stefans rum, där körde vi en lagtävlig i par med Dan och Stefan och även där va jag en förlorare. FAN. Ingen bra start på denna vistelse i detta land. På lördag kommer mor å far ner tillsammans med Steve-Os föräldrar. Nekade dom att bo på samma ställe som oss under tävlingen. DOCK innan jag visste vilket ställe vi skulle bo på. Dom hade garanterat trivts i denna miljö. All inclusive. Äta och dricka så mycket som möjligt, och inte tala om maten, aldrig sett så mycke mat till lunch och middag. Smakar bra dessutom. Nu är det läggdax och träning kl 11.00 samt 16.00 i morgon lördag. De andra laget har gjort ett litet vad. Dom ska spara mustash under hela veckan och endast raka av den om det blir medalj. Med mustash menas bara muschen. Ha ha. Kan se kul ut. Vi i quadlaget har inte tappat riktigt på det då vi är under förhandling fortfarande samt att våran coach inte har den kraftigaste skäggväxten i det här landet. Fortsättning följer.... God Natt från Tuuuuuurkiet!